IN LOVE WITH PAI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu IN LOVE WITH PAI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu

IN LOVE WITH PAI

Blijf op de hoogte en volg Lucie

04 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Morning!

Inmiddels weer een week verder.. Na de jungle trekking had ik nog 4 dagen doorgebracht in Chiang Mai. Naar de grote Sunday market geweest, lekker aan het zwembad (ja ja, een zwembad!) gelegen en een fiets gehuurd. Met 2 Canadese meisjes gegeten en een paar avonden wat gedronken met de Frasnen jongens die ik heb leren kennen tijdens de jungle trekking. Ook de Engelse jongen was weer op dezelfde plek als ik. Het was extreem rustig in Chiang Mai vanwege het laagseizoen waardoor ook in het hostel niet zo veel backpackers waren. Dat was jammer maar heb me goed vermaakt. Ook een Thaise kookcursus gedaan en dat was zo leuk! Eindelijk weer gekookt:) En met behulp van Thaise ingredienten is het helemaal een feest. Je mocht verschillende gerechten uitkiezen en ik heb jungle curry, sweet & sour vegetables en een dessert met banaan en kokosmelk gemaakt. Goed gelukt!

Die avond wilde ik eigenlijk vroeg naar bed omdat ik de volgende dag naar Pai zou vertrekken. Een busrit van 3 uur met ontzettend veel bochten richting de bergen. Terwijl ik richting het hostel fietste kwam ik de 2 Franse jongens, Alex en Lucas, tegen. Dat was een verassing want ze waren al naar Pai geweest en zouden eigenlijk niet meer terugkomen naar Chiang Mai. Onder het genot van Hong Thong (goedkope whisky) nog een hele gezellige laatste avond in Chiang Mai gehad!

De busrit de volgende dag viel reuze mee. Maar zodra je Pai binnenkomt vergeet je dat soort dingen ook meteen.. Liefde op het eerste gezicht!! Pai is een heel klein, beetje hippie achtig, stadje waar een super relaxed sfeertje hangt. En ook al is het zo klein, je vindt er al het moois van Thailand.. De natuur, geschiedenis, culinaire hoogstandjes, veel feest. Er loopt een grote rivier doorheen waar veel bungalows omheen zijn gebouwd. In het Viengpai hostel waar ik verbleef had ik een mooie kamer met heel veel ramen en een balkon. Alles leek perfect totdat ik op het bed plofte. Knoerhard. Het kan natuurlijk ook niet perfect zijn;) Het hostel had een fijne locatie aan de Walking Street en de Drinking Street. De eerste avond in Pai verschillend streetfood geprobeerd. De vegetarische gerechten en hapjes zijn hier heel erg goed.
De volgende dag samen met Jonathan een scooter gehuurd en een route langs de rivier gemaakt. We hebben de spring rolls bezocht, een view point met uitzicht op de bergen, een tempel, een olifantenkamp en de grote witte buddha boven op de berg. Vervolgens nog richting een waterval gereden maar deze zijn op het moment niet zo spectaculair vanwege het droogseizoen. Iedereen in Pai scootert de hele dag lekker rond. Einde middag ben ik op zoek gegaan naar een hostel voor de 3e nacht. Hoorde van verschillende mensen dat het echt een aanrader is om in Pai aan de rivier te overnachten. Daar wat rondgelopen en uiteindelijk een plek gevonden met hele kleine, schattige driehoekhuisjes. Voor 100 baht (ongeveer 2,20 euro) per nacht! Die avond met Jonathan op straat 2 Duitse jongens ontmoet waarmee we de rest van de avond mee hebben gekletst en cocktails en biertjes hebben gedronken. In elke bar hangen lampjes in alle kleuren en branden kaarsen. Verschillende barren bezocht maar eigenlijk hangt overal hier een ongedwongen, fijne sfeer.

Vanochtend met mijn backpack naar het huisje aan het water gegaan. Via een grote bamboo brug kom je bij Little House, de plek waar ik vanavond verblijf. Lekker aan de rivier gezeten en mango fruit shakes gedronken (waar ik inmiddels verslaafd aan ben). Het schijnt zo te zijn dat het lokale zwembad aan de andere kant van Pai populair is onder de backpackers. Vlak voor zonsondergang gaan de meeste naar de Sunset Bar om te loungen. Dat wordt ook mijn plan voor vandaag.

Zou hier heel graag nog langer willen blijven. Helaas gaat dat niet lukken omdat ik mijn treinticket richting Bangkok al had geboekt voor morgen en kan de datum alleen wijzigen op het station in Chiang Mai omdat ik vanuit daar vertrek. Dat betekent dat ik morgenmiddag die kant opga om die avond vanuit Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok te pakken. De 6e kom ik 's ochtends aan in Bangkok en overnacht ik daar. De 7e zie ik daar mijn lieve vriendinnetje.............ANIEK!!!!! Super veel zin in. We gaan 's middags bus- en boottickets ophalen in Bangkok. Die avond vertrekken we al naar Koh Tao, het eerste eiland. Ben heel benieuwd naar wat daar allemaal te beleven valt en hoe ik het ga ervaren in vergelijking met het noorden van Thailand. Minstens zo goed!

XXX

  • 04 April 2014 - 14:47

    Charlotte:

    Lieve luus! Klinkt echt super, volgens mij heb je het enorm naar je zin daar:) Lekker genieten van het relaxte leventje en geen zorgen! Veel plezier met Aniek, op de eilanden kan het allemaal maar leuker worden haha!
    x

  • 04 April 2014 - 18:32

    Lotte:

    Luuukiiee!!
    Wauw wat klinkt dat allemaal super zeg! Ik had je foto's van Pai gezien, dat zag er inderdaad echt super mooi en schattig uit. Jammer dat je niet zoveel mee kan nemen, anders mocht je wel een kleedje voor me meenemen;).
    Geen last van wagenziektes haha?
    Nou ik ben super blij dat je het zo naar je zin hebt! En ik wou nog even zeggen, heeeeeeel veel plezier met Aniek en geniet er lekker van met zijn 2tjes. En vergeet niet heel veel foto's te maken, want daar maak je ons heel blij mee.

    Nou je raad nooit waar ik vanavond op stap ga............................straotje jeaaaaaj. Dus ik zou zeggen LEEF MET DE MINUUT daar en geniet voor 10, maar dat kan niet missen volgens mij!

    xxx en ook van mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lucie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 4064

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 April 2014

THAILAND ADVENTURE

Landen bezocht: