Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu

Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Lucie

26 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sa wa dii!!!

Tijd voor een bericht. Om precies te zijn ben ik nu 1 week in Thailand en natuurlijk gaat de tijd veel te snel!

Allereerst Bangkok... Wat een ervaring is dat alleen al. Hitte, chaos, leugenaars, schatten van mensen, je hebt er van alles wat..
Nadat ik netjes was geland met Malaysia Airlines ben ik met de trein richting Khao San Road gegaan. Ik overnachtte in deze straat en dat was top vanwege alles wat er leeft op en rondom Khao San Road! Muziek, dans, streetfood en goedkope drank gaan daar niet aan je voorbij. Ideaal voor backpackers dus. Ik ben 4 dagen in Bangkok gebleven en heb er VEEL gedaan. Deze dagen flink gebruik gemaakt van de TukTuk's (zowel de betrouwbare als de onbetrouwbare!). De eerste dag met een private longtail boot over de Chao Phraya rivier gevaren om te kunnen zien hoe de bewoners leven in de achterliggende straatjes van de stad. Veel te veel betaald! Maar echt een must. Je ontvlucht ook even de drukte van de stad. Verder een tempeltour gedaan, de grootste Buddha bezocht, Thais theater gezien en natuurlijk ook even een pedicure (na 100 uur werken bij de Pastorie;-)). Ook bij een Thais gezin thuis mogen eten wat heel bijzonder was. In deze dagen heel veel andere leuke mensen leren kennen! Vooral op Khao San Road met verschillende mensen wat gedronken. Thai, Duitsers, Engelsen, een gezellig stel uit Chicago en een meisje uit Vietnam. In Bangkok had ik de volgende route uitgestippeld bij de Tourist Information:
Bangkok > Kanchanaburi > Ayutthaya > Chiang Mai > Pai > Bangkok > Koh Tao > Koh Phangan > Koh Samui > Krabi > Koh Lanta > Koh Phi Phi. Ik heb mijn reis in twee verschillende delen opgedeeld. Beginnen met veel cultuur, natuur en avontuur in centraal Thailand en in het westen en noorden. Zodra Aniek komt en wij naar het zuiden gaan wordt het zwaaar relaxed. Living the good life!!

Ik verbleef 2 dagen in Kanchanaburi om dagexcursies te doen en dit was zeker de moeite waard. De eerste dag met John en Jerrica uit Chicago en Jonathan uit Engeland de River Kwai Bridge uit WOII bezocht en naar de Birmaspoorweg geweest. Daarna was het tijd voor bamboorafting en elephantriding! We werden in de avond naar ons hostel gebracht en dit was een floating house aan het water met een adembenemend uitzicht. De hele avond doorgebracht met de Engelsman, Polen en een Australier. De dag daarna (zonder kater!?) naar het Erawan Waterfall Park geweest. Gedurende je omhoog klimt richting de 7e level zie je steeds mooiere watervallen en plekken waar je kunt zwemmen tussen de vissen. Na deze activiteit werd ik terug gebracht naar Bangkok om daar de trein naar Ayutthaya te pakken. Heerlijk is dat om in de avond het alle ramen en deuren open in de trein te zitten!

Na 1,5 uur arriveerde ik om 22.00 in Ayutthaya waar ik werd opgehaald door mensen van het hostel. In het Maradok Guesthouse was het een gezellige boel. Fransen, Italianen, Duitsers, Engelsen en tot mijn verbazing een Nederlands meisje, Serena! Een hele goeie green curry gegeten en nog wat biertjes gedronken. Hier ook mijn grote Thaise vriendin ontmoet, een vrouwtje van 65 met een geest van een 25-jarige. Hoewel de verleiding groot was om de hele dag te chillen in het hostel ben ik er lekker met de fiets op uit gegaan. Onderweg kwam ik John en Jerrica uit Chicago tegen, alsof het een klein dorp is waar je iedereen kent haha. Veel tempels en ruines gezien. Je moet ze gezien hebben maar inmiddels ben ik ze wel beu! Die avond met iedereen uit het hostel daar wat gedronken en later (met 10 personen in 1 mini TukTuk!) naar een Thaise club geweest waar een Thaise band speelde. Hier een beertower besteld om het af te leren. De volgende dag met een Engelse jongen ongeveer 5 uur lang door heel Ayutthaya gewandeld om nog wat cultuur op te snuiven. We kwamen een grote groep tegen met Canadezen, Engelsen en Nederlanders waarmee we nog wat biertjes hebben gedronken. Daarna heerlijk gegeten bij Seven Seas. Coconut soup, fried shrimps en beef with garlic, helemaal top! Later op de avond (gisteravond) om 21.00 de nachttrein naar Chiang Mai gepakt. Je slaap met 4 personen in een cabine, dus 2 stapelbedden. Deze deelde ik met twee Nederlandse vrouwen, Marianne en Iris, en een mega harde snurker onder mij! Je bent niet van veel gemak voorzien in zo'n trein maar ik vind het zeker wel iets hebben. Achteraf hoorde ik dater ook een disco ruimte in de trein was... Beter op onderzoek uit gaan de volgende keer! Vanochtend was ik om 10:30 in Chiang Mai waar een heel schattig mannetje stond te wachten met een bordje 'KAATHOVEN'. Iedereen hier is in tegenstelling tot de mensen in Bangkok zo ontzettend lief! Vandaag met Serena (Nederlands meisje) Chiang Mai verkend en vanavond gaan we naar de Night Bazaar, een mega grote markt in het centrum.

Maar op tijd naar bed want morgen start ik met de 3-daagse jungle trekking waar ik heeel veel zin in heb! Olifanten, wildwaterraften, klimmen en kampvuurtjes maken! 3 dagen van de wereld dus....... I LIKE

XXXXXXXX

  • 26 Maart 2014 - 13:29

    Wan:

    Hartstikke leuke belevenissen Lucie. Doe de groeten aan de longneckwomen, en geniet van alles wat je gaat beleven. Ik blijf met veel interesse je verhalen volgen. XXXX Wan

  • 27 Maart 2014 - 00:11

    Anita En Peer:

    Hey Luus... wat geweldig om dit te lezen... geniet er nog van! Zondag vertrekken wij naar Maleisië. Hebben zeker nog contact. Blijven je volgen xxxx

  • 28 Maart 2014 - 19:57

    Anneloes:

    Enjoy every single minute lieve schat!!!!!!!! Cúb (kus)

  • 31 Maart 2014 - 11:40

    Paul:

    Wooow Luus, wat een verhaal. Geniet van alles, je hebt het verdiend! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lucie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 1061
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 April 2014

THAILAND ADVENTURE

Landen bezocht: