3 days in a jungle! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu 3 days in a jungle! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu

3 days in a jungle!

Blijf op de hoogte en volg Lucie

29 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ik leef nog! Moe maar zeer voldaan en nagenietend.

Afgelopen woensdag checkte ik in bij het B.M.P. hostel in Chiang Mai. Ik kreeg te horen dat er voor die avond een uurtje was ingepland voor kennismaking/informatie betreft de 3-daagse jungle trekking. Ik had die middag afgesproken met het Nederlandse meisje dat ik heb leren kennen en ben vervolgens richting hostel gegaan. Aan een grote tafel zat een groepje met een paar jongens en meisjes waar ik direct op afliep. Al gauw werd duidelijk dat dit de groep voor de 2-daagse trekking was. De Thai wees naar de overkant naar een bordje met een 3 erop en zei 'that one more heavy, more heavy'. Zeven mannen op een rij, waarvan 3 Duitsers en 4 Fransen. Ons werd verteld wat we allemaal mee moesten nemen, wat vooral niet en dat we uitgerust moesten zijn de volgende dag. Want hangover was no go. Ik liet het allemaal een beetje bezinken en besloot (na het bedenken van verschillende scenario's) het gewoon op me af te laten komen.

Uiteindelijk is het heeel erg meegevallen en heb ik volop genoten.
De eerste dag deden we een trekking van 3 uur richting de bergen. Vervolgens lunch en nog een trekking van 2 uur. Best wel heftig om te klimmen in de hitte maar je ziet zo veel moois voorbij komen dat het niet zo veel uitmaakt. Het eindpunt was een boerderij met een grote boomhut, veel gezellige zitplaatsen en nog een kleine private bungalow waar ik als meisje in mocht slapen:) Er werd die avond gedineerd en aardig wat gedronken rondom het kampvuur om te vieren dat we de eerste trekking hadden overleefd. De leider, genaamd Jungle King, zei tenslotte: 'Today is free, pay tomorrow'. Jungle King kon je maar beter niet te serieus nemen want hij at in de avond magic mushrooms uit de jungle.. In zo'n geval was er dan nog altijd zijn o zo verantwoordelijke rechterhand, genaamd Jungle Boy.

Volgende ochtend weer vroeg op. Als je je hutje uit komt en een douche neemt midden in de natuur is je kater snel verdwenen.. Toch was de eerste trekking van 2 uur net iets zwaarder dan die van de dag ervoor. Omdat iedereen zo moe en zielig was mochten we 1 uur slapen in een boomhut. Daarna weer een trekking van 1,5 uur. En dit met een mooi vooruitzicht want de eindbestemming was een grote waterval waar we ook naast gingen overnachten. De mannen wilden zo graag een varken op de BBQ (en deze eerst zelf uitkiezen) dus dat werd geregeld. Heb het hele proces kunnen volgen.. Geloof dat het daardoor wat minder lekker smaakte.. Na nog een gezellige avond ging ik een poging doen tot slapen maar werd ik lastig gevallen door de kat die steeds in mijn bungalow glipte. Geloof het of niet, maar IK heb uiteindelijk met een kat geslapen. Hopelijk de angst overwonnen..

De laatste dag was easy but amazing volgens Jungle King. Gedoucht in de waterval.. We begonnen met een trekking van 1,5 uur, gingen vervolgens 1 uur olifantrijden en als afsluiter 1 uur raften. Vond het helemaal TOP, drie dagen in de natuur zonder geld, electriciteit, WiFi..

Nu nog 3 dagen genieten in het bewoonde en minstens zo mooie Chiang Mai!

P.S. foto's op Facebook!






  • 01 April 2014 - 13:10

    Je Vaderrr:

    Is geweldig leuk daar in de jungle natuurlijk, ( en de rest van Tailand ),
    volgende keer ga ik mee ,hi,
    ik zou me daar ook zeker wel vermaken,
    als je weer terug bent kopen we een kat, nu je dat overwonnen hebt,ha,
    geniet er maar goed van,

    groetjes x ons pap







  • 02 April 2014 - 11:28

    Oma Merks:

    Wat leuk dat ik je reisverslagen kan volgen.
    Zo te horen moet je goed uitgerust op pad.
    Geniet van alles ..dan doe ik dat ook.

  • 03 April 2014 - 00:23

    Ome Peer:

    Hé Luus,

    Sta bij Parijs en las je reisverhalen. Schitterend hoor, ben jaloers.

  • 03 April 2014 - 00:23

    Ome Peer:

    Hé Luus,

    Sta bij Parijs en las je reisverhalen. Schitterend hoor, ben jaloers.

  • 03 April 2014 - 00:27

    Ome Peer:

    Hallo Luus,

    Anita en Martijn zitten met Ine en Aniek in Maleisië, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Ik blijf je volgen.
    Have fun. X

    Groetjes,
    Ome Peer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lucie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4062

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 April 2014

THAILAND ADVENTURE

Landen bezocht: