Eilandhoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lucie Kaathoven - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Blijf op de hoogte en volg Lucie

18 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hoi lieve mensen!

Ik moet even diep graven in het verleden. 2 weken geleden..

Na een TE kort verblijf (3 nachten) verliet ik het noordwestelijke plaatsje Pai.. Had hier nog een super overnachting gehad in een klein driekhoekshutje aan de rivier. De zonsondergang was er zo mooi vanuit mijn bed! Bij vertrek maakte ik mezelf maar blij met de gedachte dat ik er 100% zeker nog ooit terugkom. En natuurlijk was mijn andere fijne gedachte dat ik onderweg ging naar Aniek! Met de bus naar Chiang Mai en vanuit daar met de nachttrein naar Bangkok. Dit was een lange rit van 16 uur waarvan ongeveer 5 uurtjes slaap. Voordat ik een poging tot slapen ging doen was het erg gezellig in de trein. Had het restaurant bezocht en daar gingen rond 22.00 de discolampen aan en de muziek loeihard. Hier nog 2 leuke Nederlandse meisjes ontmoet.

Toen ik arriveerde in Bangkok dacht ik al meteen.. O ja, dit is Bangkok. Drukte, hitte, stank, lawaai. Maar toch heeft het iets. De stad biedt zo veel moois. Ik wilde heel graag naar de grootste markt van Thailand, de Chatuchak Market. Samen met 2 Belgische meisjes deelde ik een taxi en met hen uiteindelijk 6 uur lang daar rondgelopen, zo groot is het! Niet te veel gekocht want mijn backpack kan al bijna niet meer dicht. Ik overnachtte die avond in een volle maar prima slaapzaal in een dorm vlakbij Khao San Road. Khao San Road blijft voor mij de leukste straat in Bangkok.

De volgende dag zag ik Aniek!!! Eigenlijk wilden we het liefst zo snel mogelijk weg uit Bangkok en samen naar de eilanden. We hadden het plan gemaakt om eerst naar 3 eilanden aan de Golf van Thailand te gaan. We moesten die dag heel lang wachten om te kunnen vertrekken, 's avonds pas met de bus en vervolgens met de boot. We hebben die nacht zo'n vies stuk vlees gegeten dat we besloten als vegetarier verder te reizen, haha. De volgende ochtend arriveerde we op Koh Tao, het duikeiland! Gezien wij te weinig tijd hadden om een duikcursus te volgen besloten we te gaan snorkelen. We hebben die avond heerlijk vegetarisch gegeten bij Barracuda en zijn naar de Lotus bar gelokt met kaartjes voor gratis borrels. Dit is een bar aan het strand waar ze heel mooi dansen en spelen met vuur. Voor het eerst zag ik zo veel backpackers bij elkaar. De volgende dag gescooterd naar Ao Leuk, een klein helder paradijsje! Na wat snorkelen nog een viewpoint bezocht met uitzicht op de bergen van het eiland. Terug bij Sairee Beach, waar wij verbleven, een perfecte zonsondergang gezien..

Die volgende ochtend vertrok de boot richting Koh Samui. We verbleven in een hele fijne, voor de verandering insectvrije, kamer! Chaweng Beach was maar 5 minuutjes lopen. Hier hebben we samen met Australiers en Canadezen een hele leuke avond doorgebracht bij de minibar, ARK bar en Mango bar. De volgende dag waren we (zoals we die nacht al voorspelden) niet zo actief. Wel het plan gemaakt om de volgende dag een dagtrip te doen naar het Ang Thong Marine Park. Dit zeepark telt 42 vrijwel onbewoonde eilanden. Ze vormen de toppen van een kalksteengebergte. We klommen richting de toppen voor de mooiste viewpoints. En dat was het waard! Zo mooi.. Als afsluiter 's avonds vis gegeten op de foodmarket. Toen we weer in Koh Samui waren, waren we bijna vergeten dat het Songkran, Thais nieuwjaar, al begonnen was. In het hele land vinden er watergevechten plaats op straat en wordt er veel gedronken en gedanst. Bijzonder om dit mee te mogen maken.

De volgende ochtend vertrokken we met de boot naar Koh Phangan. Hier verbleven we bij Cosy Bungalows aan het strand met een bar/restaurant waar ze Bob Marley draaien. Die middag snel een waterpistool aangeschaft en samen met het Thaise volk en de andere toeristen nieuwjaar gevierd. We mochten met een groep mee op een truck staan. Door de straten gereden en iedereen nat gegooid! We hoorde dat er die avond een Jungle Experience party zou zijn. Natuurlijk moesten wij hier bij zijn. Ook dit was een bijzondere ervaring. Een feest midden in de jungle. Naast dat er van alles te zien was (vuurshows, bodypaint, Thai boxing) waren ook de DJ's erg goed. Gedanst in de regen! Weer veel leuke ontmoetingen, waaronder een stel uit Londen, Argentijnen, Spanjaarden, Duitsers etc. De volgende ochtend hebben we goed uitgeslapen want die avond zou het gaan gebeuren.. de famous full moon party. Eigenlijk was het precies zoals ik had verwacht en erg leuk om eens mee te maken. Zo veel verschillende nationaliteiten en typen mensen bij elkaar. Je ziet er dan ook de meest gekke dingen! De dag na full moon was lekker relaxed. De dag daarna gescooterd richting mooie strandjes. Na een flinke regenbui lagen alle straten vol water. Wij hadden er nogal veel plezier in om hier doorheen te crossen! De Thai begrepen er niks van.. Die avond hebben we een rood wijntje (eindelijk!) gedronken en gezellig wat gekletst met 2 Duitsers. Ik hoor zo veel verhalen over backpacken in Australie en Nieuw-Zeeland dat ik er (nog meer) kriebels van krijg..

Het volgende eiland op de planning was Koh Lanta, richting de Andamanse kust. Het laatste eiland samen met Aniek.. In Nederland wist ik al zeker dat ik hier naartoe wilde. Het is een heerlijk rustig, ongerept eiland waar een beetje dezelfde sfeer hangt als in Pai. Na een lange reis van ruim 12 uur met wel 6 keer overstappen zijn we gisteravond eindelijk aangekomen op Koh Lanta. Precies zo mooi en peacefull als ik hoopte. Aniek vertrekt morgen al! Gister hebben we in een bar aan het strand Duitsers en een Mexicaan leren kennen waar ik tijd mee ga doorbrengen. Eigenlijk zou ik ook morgen vertrekken en verder reizen naar Krabi. Maar het is hier zo fijn dat ik waarschijnlijk een hele week blijf. Ik eindig mijn eilandtour in Koh Phi Phi, toeristischer maar o zo mooie stranden en kalksteenkliffen als ik medereizigers moet geloven.

Nog 1,5 week flink genieten dus! Hopelijk genieten jullie ook van mooi weer in Nederland en natuurlijk van Paaspop.

LIEFS XXX





  • 18 April 2014 - 16:43

    Wan Merks:

    Geweldig Lucie, wat een verhalen. Geniet er maximaal van zo lang je kan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lucie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 4058

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 April 2014

THAILAND ADVENTURE

Landen bezocht: